Logo Erasmus MC.
Topbalk beeld rechts.
 
Klik op deze knop om alle folders te doorzoeken.Zoek folders
Klik op deze knop om dit document te printen.Print pagina
Klik op deze knop om dit document als PDF te downloaden.Download PDF
Klik op deze knop om de tekstgrootte te vergroten.Grotere tekst
Klik op deze knop om de tekstgrootte te verkleinen.Kleinere tekst

De knop om deze folder als favoriet te markerenFavorietDe knop om deze folder per email door te sturen.Stuur door

Fysiotherapie


Spierkrachtoefeningen

Spierkrachtoefeningen


Opmerkingen fysiotherapeut:









StarthoudingEindhoudingOpmerkingen
Strek beide armen geheel uitStrek beide armen geheel uitStrek beide armen geheel uit



Herhalingen:


Sessies (per dag):
Strek de elleboog geheel uit en houd de ellebogen langs uw lichaamStrek de elleboog geheel uit en houd de ellebogen langs uw lichaamStrek de elleboog geheel uit en houd de ellebogen langs uw lichaam



Herhalingen:


Sessies (per dag):
Houd van de bovenste hand uw duim naar boven gerichtHoud van de bovenste hand uw duim naar boven gerichtHoud van de bovenste hand uw duim naar boven gericht



Herhalingen:


Sessies (per dag):
Blijf onder schouderhoogte werken en laat uw duim omhoog wijzen
Blijf onder schouderhoogte werken en laat uw duim omhoog wijzenBlijf onder schouderhoogte werken en laat uw duim omhoog wijzen



Herhalingen:


Sessies (per dag):
Breng uw handen naar uw schouders, ellebogen blijven in uw zij
Breng uw handen naar uw schouders, ellebogen blijven in uw zijBreng uw handen naar uw schouders, ellebogen blijven in uw zij


Herhalingen:

Sessies (per dag):
Houd de rug goed recht en trek uw schouderbladen naar elkaar toeHoud de rug goed recht en trek uw schouderbladen naar elkaar toeHoud de rug goed recht en trek uw schouderbladen naar elkaar toe



Herhalingen:


Sessies (per dag):
Houd de ellebogen goed in de zijHoud de ellebogen goed in de zijHoud de ellebogen goed in de zij



Herhalingen:


Sessies (per dag):
Houd de ellebogen goed in de zijHoud de ellebogen goed in de zijHoud de ellebogen goed in de zij



Herhalingen:


Sessies (per dag):
Fixeer de band om de voetFixeer de band om de voetFixeer de band om de voet



Herhalingen:


Sessies (per dag):
Fixeer de band om de voetFixeer de band om de voetFixeer de band om de voet. Deze oefening kan ook staande (zonder band) uitgevoerd worden door op de tenen te staan

Herhalingen:

Sessies (per dag):
Duw beide benen naar buitenDuw beide benen naar buitenDuw beide benen naar buiten



Herhalingen:


Sessies (per dag):
Zorg dat de knieën niet voorbij de tenen komenZorg dat de knieën niet voorbij de tenen komenZorg dat de knieën niet voorbij de tenen komen



Herhalingen:


Sessies (per dag):
op bed zitteneen been strekkenDeze oefening kan ook zonder band uitgevoerd worden



Herhalingen:


Sessies (per dag):
op bed liggenProbeer de heupen van het bed te liftenProbeer de heupen van het bed te liften



Herhalingen:


Sessies (per dag):
Probeer de heupen hoog te houdenProbeer de heupen hoog te houdenProbeer de heupen hoog te houden



Herhalingen:


Sessies (per dag):


Foldernummer: 0000675-04_20




Gerelateerde informatie:

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees onze cookieverklaring .
Gezien