Logo Erasmus MC.
Topbalk beeld rechts.
 
Klik op deze knop om alle folders te doorzoeken.Zoek folders
Klik op deze knop om dit document te printen.Print pagina
Klik op deze knop om dit document als PDF te downloaden.Download PDF
Klik op deze knop om de tekstgrootte te vergroten.Grotere tekst
Klik op deze knop om de tekstgrootte te verkleinen.Kleinere tekst


De knop om deze folder als favoriet te markerenFavorietDe knop om deze folder per email door te sturen.Stuur door

Algemeen


Wegwijs in de kliniek

Wegwijs in de kliniek


U wordt opgenomen in het Erasmus MC. Waarschijnlijk komt er de eerste tijd veel op u af. We kunnen ons voorstellen dat u vragen heeft. Met deze informatie maken wij u graag wegwijs in onze kliniek. We doen ons best uw verblijf zo aangenaam mogelijk te maken. Heeft u persoonlijke vragen of opmerkingen over uw behandeling of verzorging? Dan kunt u uiteraard terecht bij uw arts, uw verpleegkundige of andere medewerkers van het Erasmus MC.

Over uw opname in de kliniek


Vóór uw opname


Vóór uw opname ontvangt u van ons een brief waarin staat op welke dag en hoe laat wij u opnemen in de kliniek. Ook leest u in deze brief waar u zich kunt aanmelden bij aankomst in het ziekenhuis.

Verhinderd
Kunt u op de geplande datum niet komen? Laat ons dan zo snel mogelijk weten.

MRSA- en en BRMO-besmetting
In een aantal gevallen heeft u een verhoogde kans op een MRSA- en BRMO-besmetting. Dit zijn besmettingen met bacteriën die ongevoelig zijn voor de meeste antibiotica. Nederlandse ziekenhuizen nemen speciale maatregelen om verspreiding tegen te gaan. Eén van die maatregelen is patiënten die (mogelijk) zo’n bacterie bij zich dragen bij een bezoek aan het ziekenhuis te isoleren van andere patiënten. Is een van onderstaande situaties op u van toepassing? Geef dit dan zo snel mogelijk door aan uw arts of verpleegkundige van het specialisme waar u wordt opgenomen.

Uw medicijnen
Het is belangrijk dat uw arts weet welke medicijnen u gebruikt. Ook medicijnen van de drogist of natuurwinkel. Een combinatie van medicijnen kan namelijk schadelijk voor u zijn. Uw arts bepaalt of u door gaat met het nemen van deze medicijnen en bespreekt met u welke andere medicijnen nodig zijn.

Kunstnagels of nagellak
Op de dag van de ingreep mag u geen kunstnagels of nagellak hebben. Als u kunstnagels of nagellak heeft, wilt u deze dan minimaal van uw wijsvinger en middelvinger van beide handen verwijderen? Wij meten namelijk het zuurstof in uw bloed via een apparaatje op uw wijsvinger of middelvinger.


Aankomst in het ziekenhuis


Neem bij ieder bezoek aan het Erasmus MC uw identiteitsbewijs mee. Dat heeft u nodig bij het aanmelden of inschrijven. U kunt hiervoor uw paspoort, identiteitskaart of Nederlands rijbewijs gebruiken.

Parkeren
U kunt tegen betaling parkeren in de parkeergarage aan de Westzeedijk. Er is een kortingsregeling voor bezoek van een opgenomen patiënt. Door het aanschaffen van een 14-dagenkaart (maximaal 2 kaarten per periode van 14 dagen) kan uw bezoek onbeperkt gebruik maken van de parkeergarage. Bij de hoofdingang is geen parkeermogelijkheid, maar u kunt zich hier wel af laten zetten. Bij de ingang staan rolstoelen die u kunt gebruiken met een muntstuk van € 2,-. Na gebruik krijgt u uw muntstuk terug.

Aanmelden bij de ingang
Bent u al eerder in het Erasmus MC geweest? Dan gaat u naar één van de aanmeldzuilen bij de ingangen. Hier scant u uw identiteitsbewijs. Op de zuil staat aangegeven waar u uw ID-kaart, paspoort of rijbewijs kunt aanbieden. U ontvangt een dagticket met daarop de route naar de etage waar u wordt opgenomen.

Inschrijven
Is het uw eerste bezoek aan het Erasmus MC of hebben we meer gegevens van u nodig? Dan gaat u naar ‘Inschrijven’. Na inschrijving ontvangt u van een van onze medewerkers een dagticket met daarop de route naar de etage waar u wordt opgenomen.

Eerst bloed prikken?
Soms staat in uw brief aangegeven dat u eerst naar bloedafname moet om bloed te laten prikken. Op uw dagticket staat de route naar de bloedafname.

Te vroeg voor uw afspraak
Heeft u tijd over tot uw afspraak? Kijk eens in een van onze winkels of neem plaats in een van de restaurants, binnentuinen of wachtgebieden.

Aanmelden op de etage
Met de route op uw dagticket en de bewegwijzering in het ziekenhuis gaat u naar de kliniek. Bij aankomst op uw etage scant u de barcode van uw dagticket op de zuil daar. Zo weten wij dat u er bent. U kunt plaatsnemen in de lounge tot u wordt opgehaald. Ook op de etage zijn gastvrouwen en -heren aanwezig om u te helpen.

Medicatiegesprek
Staat in uw opnamebrief dat u eerst een medicatiegesprek heeft, dan staat op uw dagticket waar u dit gesprek heeft. Tijdens dit gesprek neemt een apothekersassistent uw medicatie met u door en verwerkt deze informatie in uw dossier. Na het medicatiegesprek gaat u naar de etage waar u wordt opgenomen. Heeft u nog niet eerder toestemming gegeven om medicatiegegevens te delen via het Landelijk Schakelpunt, wilt u dit dan alsnog doen? Via het Landelijk Schakelpunt kan de apothekersassistent bij uw apotheek een overzicht opvragen van de medicijnen die u gebruikt. Uw apotheek mag deze gegevens alleen delen als u daar vooraf toestemming voor heeft gegeven.

Uw verblijf in de kliniek


Wat neemt u mee?
Op uw kamer heeft u beperkte ruimte, neem daarom niet te veel mee. Waardevolle eigendommen laat u liever thuis. Het ziekenhuis is niet aansprakelijk voor verlies of diefstal. Wat neemt u wel mee?

Ontvangst in de kliniek
Eén van onze gastvrouwen of -heren ontvangt u in de kliniek. U kunt plaatsnemen in de lounge. Een facilitair zorgmedewerker haalt u hier op en brengt u naar uw eenpersoons patiëntenkamer. Hij of zij legt u uit hoe u met de patiëntentablet het licht, de verwarming en de zonwering op uw kamer kunt instellen. Met deze tablet kunt u ook maaltijden bestellen, met uw DigiD uw dossier inzien en gebruik maken van internet. Daarna maakt u kennis met een verpleegkundige die u een aantal vragen stelt die belangrijk zijn voor uw behandeling en verpleging. Bijvoorbeeld over wat u zelf kunt, waar u hulp bij nodig heeft en wat uw dieet is.

Contactpersoon
De verpleegkundige vraagt u een contactpersoon op te geven. Uit het oogpunt van privacy geven we niet iedereen zomaar informatie over u. Wilt u binnen uw familie- of kennissenkring één persoon aanwijzen die de contacten met het ziekenhuis onderhoudt? Deze contactpersoon kan altijd naar de kliniek bellen om naar u te informeren.

Uw kamer
U heeft een eigen toilet en badkamer. Bij uw bed is een patiëntenalarm, hiermee kunt u op ieder moment uw verpleegkundige oproepen. Iedere kamer heeft een tv met een groot aantal zenders en een radio. Het gebruik van internet op de tablet, de radio en de televisie is gratis. Op uw kamer staat een ‘rooming-in meubel’. Dit zitmeubel kan eenvoudig omgebouwd worden tot een bed, wanneer de arts /verpleegkundige uw naaste vraagt om bijvoorbeeld bij erge verwardheid te blijven slapen of om te blijven waken. Dit is alleen mogelijk als het echt nodig is en in overleg met uw arts. Soms is het nodig dat u om organisatorische redenen van kamer verandert.

Identificatiebandje
Voor uw eigen veiligheid is het belangrijk dat wij weten wie u bent zodat er geen verwisseling van patiënten plaatsvindt. Bij aankomst op de kliniek krijgt u een identificatiebandje: een plastic polsbandje met uw naam, geboortedatum en afdeling. U moet dit altijd dragen. Wij moeten er zeker van zijn dat we een onderzoek bij de juiste persoon uitvoeren en medicatie aan de juiste persoon geven. Om vergissingen voor te zijn, kan het voorkomen dat u herhaaldelijk (bij ieder onderzoek, medicatietoediening en dergelijke) gevraagd wordt naar uw naam en geboortedatum, ook al draagt u dit bandje. Dit doen we als extra controle. Wij vragen hiervoor uw begrip, omwille van uw veiligheid. Is het bandje beschadigd of verwijderd voor een onderzoek of operatie, vraagt u dan een nieuw bandje.

Alarmbandje
Naast uw identificatiebandje, krijgt u ook een polsbandje met een alarmknop. Dit alarmbandje kunt u gebruiken als u niet bij het patiëntalarm bij uw bed kunt. Bijvoorbeeld in de badkamer, op het toilet of als u uw kamer verlaat. Als u op de alarmknop drukt, kan de verpleegkundige zien waar u bent en naar u toe komen als dat nodig is. Overleg met de verpleegkundige voor u uw kamer verlaat. Hij of zij zal uw mobiele nummer noteren, zodat u gebeld kunt worden als u op de alarmknop drukt. Wilt u bij uw ontslag het alarmbandje weer bij ons inleveren? Het blijft eigendom van het Erasmus MC. Wij hergebruiken de alarmknoppen. Gooi ze niet weg of neem ze niet mee. U heeft hier thuis niets aan.

Kleding en beweging
Als u niet in bed hoeft te blijven, kunt u gewoon uw kleding dragen. Blijf in beweging als dat kan en mag. Dit bevordert uw herstel. Wij adviseren u regelmatig uit bed te komen en een stukje te lopen. Als u hulp nodig heeft, kunt u dat aan een verpleegkundige vragen. Als u een eindje gaat wandelen, vragen wij u rekening te houden met uw maaltijden, behandelingen en onderzoeken. Om het risico op vallen zoveel mogelijk te verkleinen, mag in het ziekenhuis niet zonder schoeisel gelopen worden. Om te voorkomen dat u uitglijdt, kunt u het beste schoenen of pantoffels met een anti-slip zool dragen. Als u de etage wilt verlaten, overlegt u dit dan met de verpleging. Dit in verband met uw veiligheid en afspraken rond uw behandeling. Uiteraard is het niet de bedoeling dat het ziekenhuisterrein verlaten wordt.

Lounge
In de kliniek hebben we op iedere etage een lounge. Hier kunt u verblijven wanneer u dat wilt, bijvoorbeeld om andere patiënten te ontmoeten, gezamenlijk te eten of uw bezoek te ontvangen. In de lounge kunt u gratis koffie en thee krijgen. Ook zijn er tegen betaling andere versnaperingen uit een automaat.

Familiekamer
De familiekamer in de lounge is voor familie en bezoek van patiënten waarvan de gezondheidstoestand zorgelijk is. In deze kamer kunnen ook privégesprekken plaatsvinden als dit op de patiëntenkamer niet mogelijk is.

Daktuin
Vanaf de achtste etage kunt u onze daktuin bezoeken. Deze tuin is vrij toegankelijk voor patiënten, bezoekers en medewerkers. Overleg wel altijd met uw verpleegkundige of u naar de daktuin kunt gaan.

Gebruik mobiele telefoon

Op de meeste plaatsen in het Erasmus MC is het gebruik van mobiele telefoons toegestaan. Op plaatsen waar mobiel telefoneren niet is toegestaan (bijvoorbeeld op de intensive care) ziet u een verbodsbord. De gedragsregels voor het gebruik van uw mobiele telefoon zijn:



WiFi
In het Erasmus MC heeft u gratis toegang tot internet via een draadloos netwerk. Dit WiFi-netwerk heeft de naam 'Hotspot' en is aanwezig op alle etages van de kliniek, bijna alle openbare ruimten en de meeste poliklinieken. Iedereen kan vrij gebruik maken van deze dienst. Verbind hiervoor uw telefoon, tablet of laptop met het netwerk ‘Hotspot’, open een webbrowser en ga naar een willekeurige website. U krijgt dan een pagina waarop u akkoord moet gaan met enkele gedragsregels en voorwaarden. Daarna wordt de verbinding opengezet.

Maaltijden
Uw warme maaltijden bestelt u met uw patiëntentablet. Hierop ziet u alleen de maaltijden die passen binnen uw dieet. Ook kunt u aangeven waar en op welk tijdstip u wilt eten. Voor uw broodmaaltijden komt een van onze facilitair zorgmedewerkers bij u langs met een broodbuffet kar. U maakt zelf uw keuze uit het aanbod. Op de patiëntentablet ziet u vooraf welke mogelijkheden binnen uw dieet passen en wat er in de broodbuffet kar ligt. Uw dieet en andere maaltijdvoorkeuren noteren wij bij uw opname in uw dossier. Eten en drinken is belangrijk, ook tijdens uw verblijf in het ziekenhuis. Zorg ervoor dat u, als het kan en mag, voldoende eet en drinkt. Op de etage is géén koelkast beschikbaar voor uw eigen eten of drinken.

Hygiëne
Als patiënt bent u sneller vatbaar voor infecties. Was daarom regelmatig uw handen, in elk geval voor elke maaltijd en na elk toiletbezoek. Maak ook uw bezoek hierop attent. U mag bloemen neerzetten. U kunt gebruik maken van onze wegwerpvazen. Planten zijn niet toegestaan, want in de potgrond zitten schimmels en bacteriën die infecties kunnen veroorzaken.

Rookvrij Erasmus MC
In en rondom het ziekenhuis is roken niet toegestaan.

Bezoektijden
De bezoektijden voor de kliniek zijn van 11.00 uur tot 21.00 uur. Overleg met uw bezoek wanneer u wilt rusten. Er zijn niet meer dan 4 bezoekers tegelijk toegestaan. Wanneer u een onderzoek of behandeling heeft, kunnen wij uw bezoek vragen even de kamer te verlaten. Het toilet bij de ingang van de etage is voor bezoekers. Het is niet de bedoeling dat zij van uw toilet gebruik maken.



Naar huis


Ontslaggesprek
Uw behandelend arts bespreekt het tijdstip van ontslag en de eventuele nazorg met u. Soms heeft u nog fysiotherapie nodig of hulp van de wijkverpleging. Voor uw vertrek heeft u een ontslaggesprek met de verpleegkundige. U kunt dan vragen stellen. U krijgt adviezen voor thuis, een overzicht van uw medicijnen en eventueel recepten voor medicijnen. Een brief voor uw huisarts of arts in een ander ziekenhuis wordt zo mogelijk digitaal verzonden. Is dit niet mogelijk, dan krijgt u deze brief mee. Vaak krijgt u een afspraak mee voor controle op de polikliniek.

Bureau Nazorg
Bij Bureau Nazorg werken de zogenaamde transferverpleegkundigen die het ontslag regelen van patiënten die na de ziekenhuisopname nog hulpmiddelen of zorg nodig hebben (bijvoorbeeld verpleeghuis, verzorgingshuis of thuiszorg). Uw verpleegkundige is verantwoordelijk voor de aanmelding bij Bureau Nazorg.

Mijn Erasmus MC
Als patiënt van het Erasmus MC heeft u toegang tot Mijn Erasmus MC. U kunt hier een samenvatting van uw medisch dossier inzien. Ook vindt u hier een overzicht van al uw afspraken. Het gebruik van Mijn Erasmus MC is beveiligd met DigiD. Meer informatie over Mijn Erasmus MC vindt u op http://www.erasmusmc.nl/mijnerasmusmc. U kunt altijd en overal in uw patiëntenportaal inloggen.

Behandeling en verzorging


U wordt behandeld en verzorgd door een team van specialisten en verpleegkundigen.

Behandelend arts
De arts die u op de polikliniek heeft bezocht, is niet altijd de arts die u behandelt of opereert. Het is heel goed mogelijk dat een andere specialist, of arts in opleiding tot specialist, de operatie verricht of u behandelt. Uw behandelend arts loopt op een vaste dag in de week visite.

Dienstdoend arts
De dienstdoend arts op de etage (meestal een arts in opleiding tot specialist) is uw aanspreekpunt. Hij loopt iedere dag in de ochtend visite. In het weekend is het mogelijk dat u de arts niet elke dag ziet. Aan de dienstdoend arts kunt u al uw vragen over de medische behandeling stellen. Hij is in het algemeen verantwoordelijk voor uw dagelijkse medische zorg en overlegt met u en met uw behandelend arts welke onderzoeken en behandelingen nodig zijn en wat deze precies inhouden. De dienstdoend arts maakt met u en met de verpleging afspraken over onder andere medicijnen, dieet en bedrust.

Wilt u of uw familie een gesprek met uw arts hebben? Dat kan, de verpleging maakt graag een afspraak voor u.

Verpleegkundigen
Op de kliniek is meestal een vast team van verpleegkundigen direct betrokken bij uw verpleging. Zij zijn verantwoordelijk voor de gang van zaken en doen hun best om uw verblijf zo voorspoedig mogelijk te laten verlopen. Met vragen over uw verzorging kunt u bij hen terecht.

Zorgverleners in opleiding
Het Erasmus MC is een opleidingsinstituut. Studenten in de geneeskunde leiden wij op tot arts. Zij heten co-assistenten. Ook artsen die zich specialiseren tot medisch specialist krijgen bij ons hun opleiding, dat zijn arts-assistenten. Verpleegkundigen in opleiding lopen hier hun stage. U ziet daarom vaak meer zorgverleners rond uw bed dan in de meeste ziekenhuizen. Heeft u daar bezwaar tegen? Laat ons dat weten, dan houden wij daar rekening mee.

Facilitair zorgmedewerker
De facilitair zorgmedewerker staat voor u klaar wanneer u iets nodig heeft, zoals een glas water of een extra kussen. Op uw tablet kunt u eenvoudig uw vraag aan haar stellen.

Secretariaat
Heeft u een vraag over bijvoorbeeld uw verzekeringspapieren, ziekenvervoer of poliklinische afspraken? Loopt u dan langs bij het secretariaat, zij helpen u hiermee verder.

Medicatie en pijnbestrijding
Tijdens uw opname krijgt u de noodzakelijk medicijnen van de ziekenhuisapotheek. Soms kan het zijn dat het medicijn dat u gebuikt niet direct beschikbaar is. U gebruikt dan uw eigen voorraad of de apotheek zorgt, in overleg met de behandelend arts, voor een alternatief. Krijgt u andere of extra medicijnen? Vraag dan waarom dit zo is. Bent u allergisch voor bepaalde medicijnen, etenswaren of andere stoffen? Meldt dit dan aan uw arts en verpleegkundigen. Zij noteren dit in uw digitale dossier en houden er bij uw behandeling rekening mee. We vragen u regelmatig of u pijn heeft. Samen met u kijken we wat we er aan kunnen doen. Het doel is dat de pijn voor u draaglijk is.
Tijdens het uitdelen van de medicijnen dragen de verpleegkundigen een geel medicatie-hesje. Wilt u hen dan niet storen? Dit is om eventuele fouten bij het uitdelen zoveel mogelijk te voorkomen.

Verbeteren van onze zorg
Het Erasmus MC hecht aan goede kwaliteit van zorg en tevreden patiënten. Wij vinden het belangrijk te weten wat we goed doen en ook wat we nog kunnen verbeteren. Daarom kan het zijn dat wij u een aantal vragen stellen over de zorg (mondeling, schriftelijk of digitaal). De uitkomsten hiervan helpen ons om onze zorg en dienstverlening te verbeteren. Meedoen aan dit onderzoek is geheel vrijwillig. Als u niet mee wilt doen, heeft dit geen gevolgen voor uw behandeling. Wij hopen uiteraard dat u hieraan wilt meewerken. Zo helpt u uzelf en uw medepatiënten. Het spreekt vanzelf dat wij hierbij alle privacy in acht nemen.

Wel of niet reanimeren
Wij vinden het belangrijk dat onze patiënten optimaal betrokken zijn bij hun behandeling. En dat u uw eigen wensen en uw eventuele grenzen van uw behandeling en over reanimatie bij opname kenbaar maakt. Daarom vragen wij u (als u 16 jaar of ouder bent) bij opname hoe u denkt over reanimatie.


Niet-medische zorg


Geestelijke verzorging
U bent opgenomen in het ziekenhuis. Dit roept vaak vragen en emoties op. Een vertrouwelijk gesprek kan daarbij een steun zijn. U kunt daarvoor een beroep doen op de geestelijk verzorgers van het Erasmus MC. U kunt zelf één van de geestelijk verzorgers bellen of u kunt via uw verpleegkundige een afspraak maken.

Medisch maatschappelijk werk
Ziekte of een ziekenhuisopname brengen veranderingen met zich mee voor u, uw gezin en uw omgeving. Dat kan vragen oproepen over hele praktische zaken, maar ook invloed hebben op uw gevoelens en op uw verhouding tot anderen. Een maatschappelijk werker kan u ondersteunen om weer houvast te vinden en naar oplossingen te zoeken. U bepaalt zelf of u deze hulp wenst. U kunt zelf contact opnemen met een maatschappelijk werker in het ziekenhuis. Hij of zij is telefonisch te bereiken via psychosociale zorg. Het telefoonnummer is:
(010) 703 46 16, bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 08.00 - 16.30 uur.

Voorzieningen in het Erasmus MC


Horeca
Winkels
  • AH "to go": bevindt zich in de Passage. Geopend maandag t/m vrijdag van 07.00 - 20.00 uur. Zaterdag van 09.30 - 17.00 uur.
  • Bloemenkiosk Greenz: bevindt zich in de Passage. Geopend maandag t/m vrijdag van 09.00 - 20.00 uur. Zaterdag en zondag van 11.00 - 17.00 uur.
  • Boekhandel AKO: bevindt zich in de Passage. Geopend maandag t/m donderdag van 08.00 - 18.30 uur. Vrijdag van 08.00 -18.00 uur. Zaterdag van 10.00 - 17.00 uur.
  • De Twee Beren: bevindt zich aan het Plein. Geopend maandag t/m vrijdag van 08.30 - 20.00 uur. Zaterdag en zondag van 10.00 - 20.00 uur.
  • Drogisterij Etos: bevindt zich in de Passage. Geopend maandag t/m vrijdag van 08.30 - 18.00 uur. Zaterdag van 10.00 - 16.00 uur.
Zorgwinkels en kapper
Aan de Zimmermanweg:
  • Kapper. Open van maandag t/m vrijdag van 08.30 - 17.00 uur. Telefoon: (010) 703 38 55. De kapper beschikt ook over een haarwerkstudio met gecertificeerde haarwerkers.
  • Zorgwinkel (Cruc). Open maandag t/m vrijdag van 08.30 - 17.00 uur. Telefoon: (010) 704 11 76. Deze winkel heeft een breed assortiment hulpmiddelen. Ook vindt u er Livit, een specialist op gebied van orthopedisch schoeisel, prothesen, braces en steunkousen.
Poliklinische apotheek
De poliklinische apotheek bevindt zich in de Passage en aan de Zimmermanweg. Iedereen met een recept voor medicatie kan hier terecht. Naast medicatie beschikt de apotheek over een assortiment zelfzorgmiddelen zoals pijnstillers, pleisters, zalven en middelen tegen allergie. Geopend op maandag tot en met vrijdag van 08.00 - 18.00 uur.

Post
Laat de voor u bestemde post als volgt adresseren:
Erasmus MC
Uw naam en kamernummer
Postbus 2040
3000 CA Rotterdam

Tolk
Bij taalproblemen kan het nuttig zijn een tolk in te schakelen. Dit kan op aanvraag van een arts of verpleegkundige. U kunt ook zelf om een tolk vragen via de arts of verpleegkundige.
Tolk voor doven en slechthorenden
Als u niet goed hoort, is communicatie met een arts of verpleegkundige soms lastig. Als u een tolk wilt inzetten kunt u dit gemakkelijk regelen via Tolknet (www.tolknet.nl). Ook voor medische spoedsituaties kunt u 24/7 een tolk regelen via Tolknet.

Suggesties en klachten


Als u niet of juist wel tevreden bent met de gang van zaken tijdens uw verblijf horen wij het graag. Ook wanneer u suggesties voor ons heeft. Het Erasmus MC streeft naar goede zorg. Echter, het kan voorkomen dat u over uw behandeling of het verblijf in het ziekenhuis niet tevreden bent. Het ligt voor de hand dat u uw klacht allereerst bespreekt met degene die volgens u verantwoordelijk is voor het gebeurde. Als u dit niet wenst of als dit overleg niet leidt tot een voor u bevredigend resultaat dan kunt u uw klacht melden bij de receptie. Daar ontvangt u de gegevens van een klachtenfunctionaris. Uw klacht kunt u dan vervolgens schriftelijk indienen bij de klachtenfunctionaris. Na ontvangst van de klacht zal de klachtenfunctionaris zo spoedig mogelijk met u contact opnemen.

Meer informatie


U vindt op onze website of in aparte folders meer informatie:









Foldernummer: 1800575-11_18

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees onze cookieverklaring .
Gezien